Uczestnicy zajęć socjoterapeutycznych uczą się przez własne doświadczanie i wyciąganie subiektywnych wnioskówz przeżywanych sytuacji autonomicznych. Techniki, jakie są stosowane podczas naszych spotkań, to:
* praca w kręgu i „rundki” - jako sposób dzielenia się z innymi swoimi doświadczeniami;
* „burza mózgów” pozwalająca zaktywizować grupę i wyzwolić jej potencjał twórczy;
* psychodrama umożliwiająca odgrywanie scenek, których tematem były rzeczywiste problemy nurtujące członków grupy;
* zabawa, która pozwoliła uwolnić się od codziennych problemów życiowych, surowych wymogów stawianych przez otoczenie;
* gry psychologiczne, służące realizacji określonych celów rozwojowych, edukacyjnych i korekcyjnych.
Prowadząca - Justyna Kryjak
Młodzieżowe Koło Anglofilów
W trakcie zajęć Młodzieżowego Koła Anglofilów utrwalamy swoją wiedzę, nabywamy nowe umiejętności oraz wykorzystujemy technologie informacyjno-komunikacyjne, aby zgłębiać język i kulturę krajów anglojęzycznych.
Prowadząca - Elżbieta Dziub.
„Zabawa
z językiem niemieckim".
Na zajęcia "Zabawa z językiem niemieckim" uczęszczają uczniowie klasy III, którzy bardzo chętnie i aktywnie nich uczestniczą. Uczą się języka niemieckiego poprzez zabawę, śpiewanie piosenek oraz różne gry i zabawy językowe. Potrafią już przedstawić się w języku niemieckim, zaśpiewać piosenkę na przywitanie, policzyć do 12. Umieją także wymienić swoje ulubione zabawki, kolory, owoce, warzywa, dni tygodnia oraz części ciała.
Uczniowie klasy III uwielbiają interaktywnećwiczenia i gry językowe oraz piosenki w języku niemieckim.
Prowadząca - Malwina Adamska
Kreatywna przygoda
z językiem niemieckim.
Uczniowie poprzez zabawę poznają język niemiecki oraz tradycję i kulturę Niemiec. Ucząc się podstawowych zwrotów i wyrażeń, rozwijają umiejętność posługiwania się językiem niemieckim w życiu codziennym np. potrafią przedstawić się w tym języku, opowiedzieć o swoim planie lekcji, ulubionych przedmiotach w szkole, powiedzieć, co jedzą na śniadanie oraz zamówić jedzenie w restauracji. Z pomocą technologii informatycznej uczniowie tworzą również kreatywne projekty, które pomagają im w nauce i zapamiętywaniu nowego słownictwa.
Prowadząca - Malwina Adamska
W ramach projektu dzieci wykonywały samodzielnie własne zielniki, wykonywały doświadczenia chemiczne mające na celu określenie odczynu roztworów. Samodzielnie szukały odpowiednich roślinek, a następnie wyszukiwały informacje dostępne na stronach www. Uczniowie samodzielnie przygotowywali roztwory z ogólnodostępnych produktów spożywczych np. sól, cukier, cytryna, pomidory, banany a później obserwowały zmiany barw z zależności od odczynu swoich roztworów.
Prowadząca - Joanna Zielińska
W Centrum Nauki Kopernik
3 marca 2020 roku
Wycieczka
We wtorek 3 marca uczniowie z klas VI - VIII pojechali do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Była to wycieczka w ramach projektu "Kreatywnie-Interaktywnie."
Ferie - kreatywnie i interaktywnie
Luty 2020 roku
Ferie spędzone
kreatywnie i interaktywnie
W pierwszym tygodniu ferii, w szkole w Liszynie odbywały się zajęcia dla uczniów realizowane w ramach projektu Kreatywnie i interaktywnie. Jest on finansowany ze środków Unii Europejskiej. Przez trzy kolejne dni dzieci uczestniczyły w zajęciach z kreatywności i innowacyjności. Wszystkim dzieciom zapewniono opiekę oraz ciepły posiłek.